Učitel dějepisu Karel s dětmi o historii často diskutuje. Vede děti k tomu, aby si z jeho hodin odnášely v hlavě nejen pár letopočtů, ale především zájem porozumět dějinám a chování lidí v různých epochách a situacích v minulosti jako jeden z klíčů k pochopení sama sebe i současné společnosti. Při diskusích mu žáci často kladou otázky. Dříve se většinou nechal unést a na většinu otázek žákům odpovídal. Bavilo ho ukázat jim své znalosti i schopnost interpretace. Později si však uvědomil, že otázky, na které žákům hned nedokázal odpovědět, v některých vyvolaly mnohem větší zájem a touhu přijít věcem na kloub. Žáci nové informace sami vyhledali, přemýšleli nad nimi a vytvářeli si vlastní interpretace. Když se Karla žáci v diskusích ptají dnes, někdy ho to stojí vědomé sebezapření, ale většinu otázek schválně nechá nezodpovězenu. Vrací otázky žákům jako podněty pro jejich další zkoumání a přemýšlení. Karel pochopil, že pokud chce žákům vytvořit prostor pro jejich vlastní přemýšlení a učení, musí svůj prostor učitele v hodinách omezit.