Do pedagogicko-psychologické poradny byla poslána v 2. pololetí první třídy dívka s potížemi čtení. Psycholožka nenašla žádné známky dyslektické poruchy a doporučila uvolnit poměrně velký tlak vyvíjený na dívku. Vysvětlovala rodičům, že pokud dívku nutí ke čtení, může se vytvořit špatná technika čtení, a co hůře, můžeme ke čtení vytvořit dlouhodobý odpor. Rodiče se ale dále intenzivně snažili zlepšit čtení, a to rovněž na naléhání učitelky, která byla přesvědčená, že na konci 1. třídy všichni žáci musí už číst. Na oblíbený taneční kroužek dívky nebyl čas. Za půl roku dívka přišla do poradny znovu, s řadou neurotických obtíží. Tentokrát si už rodiče i učitelka nechali poradit a přestali na dívku tlačit. Rodiče jí denně četli příběhy a knížky, které si dívka sama vybírala a potom jí večer nechávali ještě chvilku, aby si sama prohlížela obrázky. Ve třetí třídě dívka samostatně a ráda čte.