Roman přešel na druhý stupeň na školu, kde jsou zavedeny rodičovské schůzky za účasti rodičů, dítěte a učitele. Z minulé školy byl zvyklý na to, že rodiče chodí na schůzku dvakrát ročně a pokaždé přišli se špatnou náladou, protože paní učitelka jim vždy přísně vytkla, co vše měl Roman v nepořádku, v kterých předmětech nemá dobré známky a jaké měl problémy s chováním. Teď se měl poprvé zúčastnit této schůzky s rodiči a paní učitelkou. Na schůzku se musel připravit, věděl, že bude sám mluvit o tom, jak se mu na nové škole daří, jaké má výsledky a co může sám udělat pro to, aby se mu učení dařilo. Zpočátku měl trému, ale atmosféra byla příjemná, tak brzy na trému zapomněl a plynule mluvil o tom, co se jak na nové škole daří. Přinesl si své portfolio, které mu pomáhalo vysvětlit, co se učí, co mu jde a co ne. Pak dostali slovo rodiče, kteří mluvili o svých zkušenostech s novou školou a jaké změny u Romana vidí. Paní učitelka přidala svůj pohled, v čem vidí u Romana silné stránky a kde u něj vidí zlepšení a přidala doporučení, co by mu pomohlo, na co by měl soustředit svoji pozornost, pokud bude chtít udělat další pokrok. Romana příjemně překvapilo, jak si rodiče i paní učitelka cení jeho práce, kolik toho o něm vědí, a učení mu najednou připadalo docela zajímavé.