Radka učení na výběrové jazykové základní škole moc nebaví, ale má tu spoustu kamarádů a ve třídě je vůdčí osobností. Nevydrží na místě, pořád vymýšlí nějaké legrácky. Má nejhorší prospěch z celé třídy a občas i sníženou známku z chování. V sedmé třídě je ve škole na šestitýdenní praxi studentka psychologie, která s dětmi zkouší baterii testů na paměť, kreativitu, abstraktní myšlení. Radek ve všech testech vychází silně nadprůměrně a studentka se diví, jak může mít ty nejhorší známky. Půl roku na to výchovná poradkyně školy Radka nedoporučuje pro studium na střední škole a Radek nastoupí do odborného učiliště v sousedním městě; každý den vstává v pět hodin ráno a tráví denně přes dvě hodiny ve vlaku. Studium zvládá lehce a už před vyučením zjišťuje, že chce něco jiného. Rozhodne se pro vysokou školu. Individuálně se doučuje středoškolskou matematiku a fyziku a úspěšně složí zkoušky na ČVUT, kde však vydrží jen první semestr a odchází. Zakládá výrobní firmu, která ho podle jeho slov naplňuje. Líbí se mu, že může uplatnit kreativitu, a jako svoji hlavní silnou stránku vidí schopnost vyřešit jakýkoli problém. Jeho rodinná firma již funguje patnáct let, má výrobnu a několik prodejen, patnáct stálých a desítky sezonních zaměstnanců a potenciál pro růst. Radek se pořád někde něco učí a radí. Na své školy vzpomíná s úsměvem a říká, že kromě toho, že si zde našel kamarády a přátele na celý život, mu nic moc nedaly.