Do školy na okraji severočeského města docházejí děti převážně z přilehlého sídliště, jedné z největších vyloučených lokalit v ČR. Škola kromě své vzdělávací funkce plní důležitou socializační roli. Školní asistenti chodí do rodin, kde vyzvedávají děti, které ráno do školy nepřišly. Škola zajišťuje snídaně pro děti a rodiče z nejchudších rodin. Motivuje tak rodiče i děti přijít včas do školy a vytváří neformální prostor k pohovorům s rodiči. Sociální pedagog jim dokáže poradit ve složitých životních situacích a nasměrovat je na další pomoc. Ve škole je rovněž možnost se osprchovat a zajistit si základní hygienu pro všechny, kdo tuto možnost nemají doma. Teprve když mají děti naplněny tyto základní potřeby, je možné pomýšlet na efektivní učení. Ředitel se zaujetím vypráví příběhy úspěšných dětí, které se díky škole dokázaly vymanit z pevně utažené smyčky bídy a kriminality a dnes žijí v jiném světě. Na každém učiteli ve škole je vidět víra v to, že svojí prací může významně zlepšit život kteréhokoli dítěte.